Психологічна сторінка створена для батьків наших вихованців.
Для отримання адресної допомоги пропоную офлайн та онлайн консультації у вирішенні питань виховання дітей, способів подолання кризових станів та ситуацій. Психологічного супроводу в складні періоди життя.
Можливе спілкування у Viber,Telegram, Messenger, WhatsApp.
Слідкуйте за анонсами зустрічей психолога з батьками у групі Viber «Психолог ЗДО 67″
новими публікаціями на канал YouTube
та підключайтеся до каналу у Telegram «Дитячий психолог Марія Ратушняк»
Відвідуйте регулярно групу на Facebook «Пойми ребенка»
НА ДОПОМОГУ У СТРЕСІ
ЕТАПИ ПРОХОДЖЕННЯ КРИЗИ ЛЮДИНОЮ.
ПОРАДИ ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я
Дитина не хоче и не робить
ПОРАДИ БАТЬКАМ
МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИТИНИ В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ
ДО ШКОЛИ
- Формуйте позитивне ставлення до школи.
- Переходити на шкільний розпорядок дня потрібно поступово, бажано встановити новий режим дня за кілька тижню до того, як дитина розпочне навчання.
- Виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
- Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: ‘Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати. Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
- Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок.
- Розвивайте увагу, мислення та пам’ять дитини, грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індійців на полюванні тощо), вирішуйте посильні головоломки, розв’язуйте кросворди. Робіть усе це якомога частіше.
- Помічайте і заохочуйте навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей
- Навчіть дитину вербально висловлювати свої бажання, почуття. переживання.
- Розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих причин для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз у два місяці
- Підтримуйте авторитет педагогів. Якщо ж у вас виникнуть непорозуміння, намагайтесь залагоджувати їх не у присутності дитини — така поведінка збереже довіру дитини до педагога і не призведе до стресу.
- Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень.
- Не поспішайте звертатись до покарань. Намагайтесь впливати на дитину проханнями — це самий ефективний спосіб давати їй інструкції.
- Пам’ятайте: дитина — це дзеркало життя своїх батьків.
- Головною умовою успішної адаптації дитини до навчального закладу є єдність вимог до дитини в сім’ї та школі.
ЯК ЗАЦІКАВИТИ ДИТИНУ ЧИТАННЯМ
Читати – це так цікаво! Чи ні?
Усе залежить від того, як ми читаємо. Подивіться на текст як на загадку або задачу. Спробуйте визначити, які закономірності пов’язують події і персонажів, спитайте себе, чому саме так розгортаються сюжетні лінії, чому з’являються саме ці герої?
А чи замислювалися ви про те, що уміння бачити причини і наслідки подій, яке, безперечно, знадобиться вашим дітям у майбутньому, формується у тому числі й на уроках літератури?
Математикам, технікам, розробникам програмного забезпечення, тестувальникам, учителям, менеджерам, політикам, — усім, необхідно мислити критично, уміти логічно й аргументовано висловлювати власні думки. І саме література є тим інструментом, який здатний безкоштовно і нетривіально навчити логіці, образному та критичному мисленню, що є у списку must have навичок кожної сучасної людини.
Прості ігри допоможуть привчити вашу дитину до читання та відчути смак цього заняття.
Гра «Чому і навіщо?»
Давайте запропонуємо школярам таку гру: читаючи будь-який твір, відшукай відповіді на поставлені запитання. Наприклад: чому коня Тараса Бульби звали Чорт? Ймовірно, тому, що український козак такий спритний і сильний, що може навіть чорта засідлати? Або чому головна героїня повісті Марка Вовчка «Інститутка» жодного разу не названа автором на ім’я? Можливо, тому, що тільки люди мають імена? Навіщо в романі «Чорна рада» з’являється такий персонаж, як Божий чоловік, і чому його так названо? На думку літературознавців, він символізує ідеальну людину – самовіддано служить людям, викупає бранців із неволі, лікує хворих, утішає знедолених.
І навіть якщо ваші версії не збігатимуться з думкою критиків, шукайте, фантазуйте, привчайте своїх дітей дивитися на проблему з різних боків, розвивайте критичне мислення. Читайте разом, обговорюйте свої припущення, пропонуйте різні варіанти відповідей.
Станьте співавтором
Обговорюючи прочитане, спитайте свою дитину про те, що їй хотілося б додати до твору, можливо, змінити долі героїв або фінал чи продовжити оповідь, увести нових героїв. Із часом ви будете здивовані тим, наскільки багатою є уява дітей, скільки варіантів тлумачення подій вони запропонують. А ще тим, наскільки вдумливими і уважними стануть.
Запропонуйте інші формати
Дитина не хоче читати паперові книжки? Давайте спробуємо інші варіанти – електронні, аудіокниги, комікси за мотивами літературних творів.
Будьте прикладом
Діти – такі, якими ми їх робимо. Вони копіюють наші звички, наслідують наші вчинки. Будьте прикладом для своєї дитини – читайте якомога більше. Покажіть, що література – захопливий світ, наповнений новими знаннями і пригодами.
Дозвольте не читати
Дивно? Часто дитина не хоче читати через надмірний тиск і примус. Не хочеш читати програмові твори? Почитай ті книжки, які подобаються твоїм друзям, які обговорюються в Інтернеті. Почитай те, що цікавить саме тебе – енциклопедію, довідник, журнал, кулінарну книгу. Зрештою, напиши свою книгу.
Використовуйте будь-яку можливість
Читання потребує особливого часу та умов? Ні! Звісно, дітям не варто читати у транспорті, під час руху, перевтомлювати очі, читаючи текст із телефону або планшету. Але це можна зробити на прогулянці, на зупинці, на перерві, удома перед сном. Головне – це бажання і цікавість!
Де взяти час? Читання, обговорення, спілкування потребує часу. Для багатьох це серйозна проблема. Можливо, доведеться перерозподілити час, відведений для домашніх справ. Проте обговорювати прочитане чи придумане можна практично всюди – дорогою до школи, за обідом, перед сном, на пляжі, в магазині, на дачі, готуючи вечерю, гуляючи з собакою…
Ви будете більше часу приділяти своїй дитині, знайдете багато спільних тем, зрештою, станете ближчими. Іноді книга може зробити більше, аніж сімейні тренінги. Спонукайте своїх дітей читати, ставити запитання, шукати відповіді – це, безперечно, буде корисно для всіх.
Більше читаємо – більше знаємо! І привчити дитину читати цілком реально.