Home   Психологічна сторінка

Психологічна сторінка

ЯК  ЗАЦІКАВИТИ ДИТИНУ ЧИТАННЯМ

Читати – це так цікаво! Чи ні?

Усе залежить від того, як ми читаємо. Подивіться на текст як на загадку або задачу. Спробуйте визначити, які закономірності пов’язують події і персонажів, спитайте себе, чому саме так розгортаються сюжетні лінії, чому з’являються саме ці герої?

А чи замислювалися ви про те, що уміння бачити причини і наслідки подій, яке, безперечно, знадобиться вашим дітям у майбутньому, формується у тому числі й на уроках літератури?

Математикам, технікам, розробникам програмного забезпечення, тестувальникам, учителям, менеджерам, політикам, — усім, необхідно мислити критично, уміти логічно й аргументовано висловлювати власні думки. І саме література є тим інструментом, який здатний безкоштовно і нетривіально навчити логіці, образному та критичному мисленню, що є у списку must have навичок кожної сучасної людини.

Прості ігри допоможуть  привчити вашу дитину до читання та відчути смак  цього  заняття. 

Гра «Чому і навіщо?»

Давайте запропонуємо школярам таку гру: читаючи будь-який твір, відшукай відповіді на поставлені запитання. Наприклад: чому коня Тараса Бульби звали Чорт? Ймовірно, тому, що український козак такий спритний і сильний, що може навіть чорта засідлати? Або чому головна героїня повісті Марка Вовчка «Інститутка» жодного разу не названа автором на ім’я? Можливо, тому, що тільки люди мають імена? Навіщо в романі «Чорна рада» з’являється такий персонаж, як Божий чоловік, і чому його так названо? На думку літературознавців, він символізує  ідеальну людину – самовіддано служить людям, викупає бранців із неволі, лікує хворих, утішає знедолених.

І навіть якщо ваші версії не збігатимуться з думкою критиків, шукайте, фантазуйте, привчайте своїх дітей дивитися на проблему з різних боків, розвивайте критичне мислення. Читайте разом, обговорюйте свої припущення, пропонуйте різні варіанти відповідей.

Станьте співавтором

Обговорюючи прочитане, спитайте свою дитину про те, що їй хотілося б додати до твору, можливо, змінити долі героїв або фінал чи продовжити оповідь, увести нових героїв. Із часом ви будете здивовані тим, наскільки багатою є уява дітей, скільки варіантів тлумачення подій вони запропонують. А ще тим, наскільки вдумливими і уважними стануть.

Запропонуйте інші формати

Дитина не хоче читати паперові книжки? Давайте спробуємо інші варіанти – електронні, аудіокниги, комікси за мотивами літературних творів.

Будьте прикладом

Діти – такі, якими ми їх робимо. Вони копіюють наші звички, наслідують наші вчинки. Будьте прикладом для своєї дитини – читайте якомога більше. Покажіть, що література – захопливий світ, наповнений новими знаннями і пригодами.

Дозвольте не читати

Дивно? Часто дитина не хоче читати через надмірний тиск і примус. Не хочеш читати програмові твори? Почитай ті книжки, які подобаються твоїм друзям, які обговорюються в Інтернеті. Почитай те, що цікавить саме тебе – енциклопедію, довідник, журнал, кулінарну книгу. Зрештою, напиши свою книгу.

Використовуйте будь-яку можливість

Читання потребує особливого часу та умов? Ні! Звісно, дітям не варто читати у транспорті, під час руху, перевтомлювати очі, читаючи текст із телефону або планшету. Але це можна зробити на прогулянці, на зупинці, на перерві, удома перед сном. Головне – це бажання і цікавість!

Де взяти час? Читання, обговорення, спілкування потребує часу. Для багатьох це серйозна проблема. Можливо, доведеться перерозподілити час, відведений для домашніх справ. Проте обговорювати прочитане чи придумане можна практично всюди – дорогою до школи, за обідом, перед сном, на пляжі, в магазині, на дачі, готуючи вечерю, гуляючи з собакою…

Ви будете більше часу приділяти своїй дитині, знайдете багато спільних тем, зрештою, станете ближчими. Іноді книга може зробити більше, аніж сімейні тренінги. Спонукайте своїх дітей читати, ставити запитання, шукати відповіді – це, безперечно, буде корисно для всіх.

Більше читаємо – більше знаємо! І привчити дитину читати цілком реально. 

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20