Home   Психологічна сторінка

Психологічна сторінка

Психологічна сторінка  створена для батьків та інших членів родин  наших вихованців

На сторінці  розміщено  загальні рекомендації та  сучасні  погляди на  процес розвитку дитини-дошкільника практичного психолога закладу
Ратушняк Марії Вікторівни.

Для отримання адресної  допомоги пропонуємо  офлайн та онлайн консультації у вирішенні  питань виховання дітей, способів  подолання кризових станів та ситуацій, психологічного супроводу в складні періоди життя.

Можливе спілкування у Viber,Telegram, Messenger, WhatsApp. 

Слідкуйте за анонсами зустрічей психолога  у групі Viber «Психолог ЗДО 67″ ,

 новими публікаціями  на канал YouTube.

 Доєднуйтеся  Telegram групи  «Дитячий психолог Марія Ратушняк»

 та Facebook спільноти «Пойми ребенка».

 Складна поведінка дітей

 

НА ДОПОМОГУ У СТРЕСІ

ЕТАПИ ПРОХОДЖЕННЯ КРИЗИ ЛЮДИНОЮ

ПОРАДИ ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я

 

Дитина не хоче и не робить

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИТИНИ В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ

ДО ШКОЛИ

  1. Формуйте позитивне ставлення до школи.
  2. Переходити на шкільний розпорядок дня потрібно поступово, бажано встановити новий режим дня за кілька тижню до того, як дитина розпочне навчання.
  3. Виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: ‘Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати. Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
  5. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок.
  6. Розвивайте увагу, мислення та пам’ять дитини, грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індійців на полюванні тощо), вирішуйте посильні головоломки, розв’язуйте кросворди. Робіть усе це якомога частіше.
  7. Помічайте і заохочуйте навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей
  8. Навчіть дитину вербально висловлювати свої бажання, почуття. переживання.
  9. Розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих причин для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз у два місяці
  10. Підтримуйте авторитет педагогів. Якщо ж у вас виникнуть непорозуміння, намагайтесь залагоджувати їх не у присутності дитини — така поведінка збереже довіру дитини до педагога і не призведе до стресу.
  11. Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень.
  12. Не поспішайте звертатись до покарань. Намагайтесь впливати на дитину проханнями — це самий ефективний спосіб давати їй інструкції.
  13. Пам’ятайте: дитина — це дзеркало життя своїх батьків.
  14. Головною умовою успішної адаптації дитини до навчального закладу є єдність вимог до дитини в сім’ї та школі.

 

ЯК  ЗАЦІКАВИТИ ДИТИНУ ЧИТАННЯМ

Читати – це так цікаво! Чи ні?

Усе залежить від того, як ми читаємо. Подивіться на текст як на загадку або задачу. Спробуйте визначити, які закономірності пов’язують події і персонажів, спитайте себе, чому саме так розгортаються сюжетні лінії, чому з’являються саме ці герої?

А чи замислювалися ви про те, що уміння бачити причини і наслідки подій, яке, безперечно, знадобиться вашим дітям у майбутньому, формується у тому числі й на уроках літератури?

Математикам, технікам, розробникам програмного забезпечення, тестувальникам, учителям, менеджерам, політикам, — усім, необхідно мислити критично, уміти логічно й аргументовано висловлювати власні думки. І саме література є тим інструментом, який здатний безкоштовно і нетривіально навчити логіці, образному та критичному мисленню, що є у списку must have навичок кожної сучасної людини.

Прості ігри допоможуть  привчити вашу дитину до читання та відчути смак  цього  заняття. 

Гра «Чому і навіщо?»

Давайте запропонуємо школярам таку гру: читаючи будь-який твір, відшукай відповіді на поставлені запитання. Наприклад: чому коня Тараса Бульби звали Чорт? Ймовірно, тому, що український козак такий спритний і сильний, що може навіть чорта засідлати? Або чому головна героїня повісті Марка Вовчка «Інститутка» жодного разу не названа автором на ім’я? Можливо, тому, що тільки люди мають імена? Навіщо в романі «Чорна рада» з’являється такий персонаж, як Божий чоловік, і чому його так названо? На думку літературознавців, він символізує  ідеальну людину – самовіддано служить людям, викупає бранців із неволі, лікує хворих, утішає знедолених.

І навіть якщо ваші версії не збігатимуться з думкою критиків, шукайте, фантазуйте, привчайте своїх дітей дивитися на проблему з різних боків, розвивайте критичне мислення. Читайте разом, обговорюйте свої припущення, пропонуйте різні варіанти відповідей.

Станьте співавтором

Обговорюючи прочитане, спитайте свою дитину про те, що їй хотілося б додати до твору, можливо, змінити долі героїв або фінал чи продовжити оповідь, увести нових героїв. Із часом ви будете здивовані тим, наскільки багатою є уява дітей, скільки варіантів тлумачення подій вони запропонують. А ще тим, наскільки вдумливими і уважними стануть.

Запропонуйте інші формати

Дитина не хоче читати паперові книжки? Давайте спробуємо інші варіанти – електронні, аудіокниги, комікси за мотивами літературних творів.

Будьте прикладом

Діти – такі, якими ми їх робимо. Вони копіюють наші звички, наслідують наші вчинки. Будьте прикладом для своєї дитини – читайте якомога більше. Покажіть, що література – захопливий світ, наповнений новими знаннями і пригодами.

Дозвольте не читати

Дивно? Часто дитина не хоче читати через надмірний тиск і примус. Не хочеш читати програмові твори? Почитай ті книжки, які подобаються твоїм друзям, які обговорюються в Інтернеті. Почитай те, що цікавить саме тебе – енциклопедію, довідник, журнал, кулінарну книгу. Зрештою, напиши свою книгу.

Використовуйте будь-яку можливість

Читання потребує особливого часу та умов? Ні! Звісно, дітям не варто читати у транспорті, під час руху, перевтомлювати очі, читаючи текст із телефону або планшету. Але це можна зробити на прогулянці, на зупинці, на перерві, удома перед сном. Головне – це бажання і цікавість!

Де взяти час? Читання, обговорення, спілкування потребує часу. Для багатьох це серйозна проблема. Можливо, доведеться перерозподілити час, відведений для домашніх справ. Проте обговорювати прочитане чи придумане можна практично всюди – дорогою до школи, за обідом, перед сном, на пляжі, в магазині, на дачі, готуючи вечерю, гуляючи з собакою…

Ви будете більше часу приділяти своїй дитині, знайдете багато спільних тем, зрештою, станете ближчими. Іноді книга може зробити більше, аніж сімейні тренінги. Спонукайте своїх дітей читати, ставити запитання, шукати відповіді – це, безперечно, буде корисно для всіх.

Більше читаємо – більше знаємо! І привчити дитину читати цілком реально.

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10