Home   Педагогічна сторінка

Педагогічна сторінка

Вихователь групи №6 Коротинська О.М. стала переможцем міського онлайн-конкурсу професійної майстерності «Вихователь року — 2020»: вона зайняла II місце — «Вихователь — творець». Порушено клопотання про присвоєння Коротинській О.М. педагогічного звання «вихователь-методист».

Коротинська О.М. провела з дітьми своєї групи інтегроване заняття «Сторінками книги казок»

 

Конспект заняття на тему: «Казкові несподіванки»

Вихователь 9 групи Паращіна Ірина Миколаївна (вихователь 11 тарифного розряду)

(старший дошкільний вік)

Мета: продовжувати вчити дітей переказувати казку близько до тексту за планом-схемою, продовжуючи переказ інших дітей. Учити виразно передавати репліки, діалоги, використовуючи необхідні інтонації. Формувати уміння складати розповідь від першої особи, розвивати монологічне мовлення. Закріпити вміння дітей відтворювати в активній художньо-мовленнєвій діяльності зміст казки по різних епізодах. Розвивати логічне мислення й творчу уяву, виховувати вміння активно співпрацювати один з одним і вихователем.

Матеріал. Ілюстрації до казок, плани-схеми до казок, наголівники героїв казок, дидактичні ігри «З якої казки?», «Виправ помилку в казці»

Хід заняття

Вихователь: — Сонце заглядає у віконце

                          І сміються дітлахи.

                           Нам дарує книжку сонце.

                           Де живуть наші казки.

Вихователь розкриває книгу, а там порожні сторінки.

  • Ой, погляньте, а де ж наші казки?
  • От вам і казкові несподіванки.
  • І що тут не так?

Діти: Наші казки зникли.

Вихователь: чому? (відповіді дітей). Наші діти останнім часом дивляться дуже багато мультфільмів, а казок майже не читають. Казки образились і пішли від нас. Як же їх повернути?

Діти: Скласти нові казки. Пошукати в бібліотеці.

Вихователь: Ми їх обов’язково повернемо, бо ми з вами читали і знаємо багато казок. Казки повернуться коли ми з вами їх самі розкажемо. Але нам треба виконати кілька завдань.

  1. Відгадати казку по одному реченню.

«Хто віднесе мішок на млин?» (Колосок)

«Несе мене лиса…»  (Котик і Півник)

«Я тобі пісеньку заспіваю» (Колобок)

«Гусенята візьміть мене на крилята»  (Гуси-лебеді)

«Не їж пиріжок…»    (Маша і ведмідь)

«Пригощайся Журавлику»  (Лисичка і Журавель)

«Побудував Наф-наф…»  (Три порося)

«Віднеси бабусі пиріжки»  (Червона Шапочка)

«Ловися рибка велика й маленька»  (Лисичка-сестричка і сірий Вовк)

Молодці. Ви добре знаєте казки.

  1. Розкажи останню казку по схемі.

Яка була остання казка? (Лисичка-сестричка і сірий Вовк)

Чому казка називається саме так? (Бо лисичка і вовк – головні герої)

Вихователь виставляє по черзі схематичні малюнки. Діти по черзі розповідають епізоди казки. Звернути увагу на третю схему (лисичка стоїть), а як в казці? (лежала і стогнала)

  • Чи подобається вам кінець казки?
  • Як би ви його замінили?
  • Що значить «Битий не битого везе»?
  1. « Виправ помилку»

В кожного на столі є картинки з ілюстраціями різних казок. Ви уважно їх роздивіться і знайдіть помилки. (Дидактична гра «Виправ помилку в казці»). Діти роздивляються картинки і по черзі виправляють помилки.

  1. Відео-завдання.

Ви дуже добре знаєте казку «Івасик-Телесик». Зараз на нашому казковому екрані будуть з’являтись різні уривки з цієї казки, несподівано те, що ці уривки будуть в довільному порядку. І ви повинні починати розповідати казку саме з того уривка, який з’являється на екрані.( Діти по бажанню розповідають казку).

Молодці, ви дуже гарні казкарі. Як ви вважаєте, наші казки повернулися? (розкриваємо книжку). Так всі наші казки на місці.

Яке завдання вам сподобалось найбільше? Чому? (відповіді дітей)

Конспект заняття на тему:

«Родинне коло»

Вихователь 5 групи Музичук Ірина Іванівна ( вихователь 11 тарифного розряду)

Мета: формувати уявлення про рідню, родину; учити узагальнювати свої знання про родину в створенні родинного дерева – дерева своєї сім’ї; розвивати зв’язне мовлення, інтонаційну виразність мови, прищеплювати любов до художнього слова.

Підвести дітей до поняття колективної праці, до висновку про його цінності, до усвідомлення того, що праця може принести радість, почуття задоволення.

Вчити дітей ретельно мити руки перед початком роботи, одягати робочий одяг; самостійно і естетично сервірувати стіл, викладати декор із фруктів, створювати картину, екібано, прикрашати торт. Закріплювати вміння правильно користуватись ножем, дотримуючись техніки безпеки.

Розвивати працьовитість, акуратність в роботі, самостійність.

Виховувати доброзичливі взаємини в процесі праці, любов та шанобливе ставлення до родини, створення в групі веселої та дружньої атмосфери.

Матеріал: родинне дерево, надруковані слова, прислів’я, потішки, мирилка, колискова, загадки, лялька, фартушки, чайний сервіз, скатерка, серветки, картина, клей, квіти, фрукти, ножі, дощечки, коржі.

 

Хід заняття

Вихователь: У народі кажуть: «Немає нічого у світі дорожчого, як родина». Початком кожної родини є її найстарші члени – мудрість роду – прабабусі та прадідусі. Свої знання і вміння вони передавали вашим матусям і татусям. Отож, маючи початок, кожна родина не має кінця.

Давайте діти разом з вами складемо родинне дерево. На магнітній дошці діти викладають написи, читають. А зараз пригадаємо прислів’я та приказки.

Мати сама не з’їсть, а дітей нагодує.

На сонці тепло, а біля матері добре.

У добрих батьків добрі й діти.

Яке дерево, такий і плід.

Дитя плаче, а у матері серце болить.

Хто батька й матір зневажає, той добра не знає.

 

Давайте розповімо маленькі історії з життя невеликої родини – сім’ї Омелечка!

 

 

У  нашого  Омелечка

Невеличка сімеєчка

Та старий, та стара

Та той хлопець, що в нас,

Та дві дівки косатих

Та два парубки вусатих

Та дві Христі в намисті

Та дві ляльки в колисці.

Є ще в нашій кімнаті колиска. Хто там? – Дитина, а щоб краще спала заспіваймо колискову:

Котику сіренький,

Котику біленький,

Котику волохатий,

Не ходи по хаті.

Не ходи по хаті,

Не буди дитяти.

Дитя хоче спати,

Котик воркотати.

Ой на кота воркота,

На дитину дрімота.

А – а – а – а.

Вихователь: Діти, а буває інколи, що посварились. Що в пригоді може стати?

Так, вірно – мирилка:

Мир – миром

Пироги з сиром

Варенички в маслі

Ми – дружечки красні.

Поцілуймось!

 

Вихователь: Давайте пограємо в гру «Назви страву» (традиційні наші страви – загадки).

  1. Перша рідка страва червоного кольору, зварена з посічених буряків, капусти, картоплі, томатів та інших овочів. (Борщ)
  2. Невеликий варений виріб у формі півмісяця, зліплений із тіста та начинений сиром, капустою, картоплею або ягодами. (Вареники)
  3. Різдвяна пшенична каша з медом, маком, горіхами, родзинками. (Кутя)
  4. Круглий святковий хліб. (Коровай)
  5. Традиційний хлібний виріб, спечений на Великдень. (Паска)

Молодці!

 

      Вихователь: Діти, чи любите ви допомагати вдома своїм батькам?

Давайте ми з вами спробуємо це показати, які ви помічники. Вихователь пропонує працювати по підгрупах. Перед тим, як готувати, треба що зробити? Помити руки, одягнути фартушки і косинки, і за справу!

Діти йдуть до робочих місць, самостійно беруть необхідне обладнання і приступають до роботи. В процесі праці вихователь допомагає в організації, дає поради. Самостійне виконання робіт дітьми. Після завершення роботи вихователь разом з дітьми аналізує і оцінює результати.

Вихователь: Молодці! Які чудові і працьовиті діти. Пропоную розповісти про свої роботи і ми разом помилуємось результатами вашої праці. Праця приносить радість. У спільній праці народжується дружба. Кожен з вас робив свою маленьку справу, але всі разом ви зробили велику справу. Недарма в народі кажуть: «Де дружба міцна, там добре ідуть справи!»

Діти: «Уміння і труд все перетруть».

«Без праці немає добра».

Вихователь: Усім вам, діти, я бажаю щастя й злагоди в родинах. Але для цього вам треба любити і цінувати своїх батьків, дарувати їм радість – добрими вчинками, слухняністю.

Не забувайте, що ви – діти  українського роду, і наш звичай – шанувати свій рід, насамперед, свою сім’ю. Адже недаремно кажуть: «Без сім’ї немає щастя на землі».