Home   Поради фахівців   Із досвіду роботи вихователя групи №7 Тиндик Н.Д.

Із досвіду роботи вихователя групи №7 Тиндик Н.Д.

Інтегроване заняття
на тему:

Розвиток логічного мислення та математичних уявлень на основі використання методики Д.Кюізенера.

Тема: «Рятувальники приходять на допомогу»
Мета: розвиток  логічного мислення дітей; формування логічних прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, класифікації, узагальнення; розвиток у дітей мовлення (уміння розмірковувати, доводити); пізнавальних інтересів, творчої уяви; виховування  комунікативних навички, прагнення до подолання труднощів; впевненості в собі, бажання прийти на допомогу одноліткам

Матеріал.
1.Логічні блоки Дьєнеша представляють собою набір із 48 геометричних фігур :
а) чотирьох форм (круг, трикутник, квадрат, прямокутник);
б) чотирьох кольорів  (червоний, синій, жовтий , зелений);
в) двох розмірів (великий, маленький);
г) двох видів товщини (товстий, тонкий).
2.Картки з символами властивостей.
На картках умовно позначені властивості блоків (колір, форма, розмір, товщина — 11 карток; 11 карток з  запереченням властивостей , наприклад : не червоний.
3.Комплекти кольорових паличок (за кількістю дітей); малюнки із зображеннями будинків (ширина будинків дорівнює довжині кольорових паличок 4, 5, 6, 7 тощо); картки з цифрами та математичними знаками.
4. Навчальний посібник «Палички Кюїзенера»:
— До набору належать палички різного кольору:

біла – позначає число 1 (25 шт.);
рожева – позначає число 2 (20 шт.);
блакитна – позначає число 3 (16 шт.);
червона – позначає число 4 (12 шт.);
жовта – позначає число 5 (10 шт.);
фіолетова – позначає число 6 (9 шт.);
чорна – позначає число 7 (8 шт.);
бордова – позначає число 8 (7 шт.);
синя – позначає число 9 (5 шт.);
оранжева – позначає число 10 (4шт.).
5.Медалі «Рятувальника»


Хід заняття


Вихователь. Сьогодні у нас багато гостей, привітайтесь з ними!Ми поділимось з ними нашими знаннями.
У всі часи і у всіх без винятку народів були свої герої, які, долаючи різні перешкоди, завжди поспішали на допомогу. Про них написані міфи, казки, легенди …
І в нашому  житті нам часто доводиться надавати допомогу своїм рідним, друзям, просто перехожим, тваринам. Але є така чудова професія як рятувальник! Про це скаже Аліса, Андрій ( вірш  напам’ять).
Вихователь. – Чим займаються рятувальники?
Дитина – Рятують людей, звірів, техніку, природу.
Вихователь .- Що потрібно робити, щоб стати рятувальником?
Дитина. — Потрібно багато тренуватися.
Дитина. — Потрібно розвивати силу, витривалість.
— Потрібно вміти мислити.
Вихователь. – Ви готові стати помічниками рятувальників?
Діти. – Так.
Вихователь. — Якщо ви вирішили стати рятувальниками, вам належить виконати тренувальні завдання, які допоможуть розвинути пам’ять, увагу.
Будемо працювати командами.
I завдання:
Гра №1. «Сходинки успіху».
Порахуй скільки червоних, скільки синіх, скільки жовтих фігур розташовано в таблиці.
Дидактична вправа «Що зайве».
А тепер я вам покажу картку з геометричними  фігурами, а ви назвіть зайву фігуру.
Діти називають  зайву  фігуру і пояснюють свій вибір.
Тут декілька варіантів:
зайвий жовтий  прямокутник, ті що залишилися фігури – червоні.
зайвий маленький трикутник, ті що залишилися  фігури – великі.
зайвий тонкий круг, ті що залишилися фігури товсті.
Гра №2. «Життєві історії».
Ви  успішно виконали  тренувальні завдання і у вас з’явилася можливість надати допомогу казковим  героям віршів А. Барто, а заодно освоїти декодування (по знакам-символам вибирати потрібні блоки). Читання віршів Агнії Барто  напам’ять:
1. Грузовик
Ми кота хотіли нині покати на машині.
Кіт кататися не звик — перекинув грузовик. Агнія Барто.
2. Агнія Барто
Зайчатко
Про зайча дівча не дбало —
Від дощу не заховало.
Ждати помочі нізвідки,
Геть промокло — аж до нитки!
Гра №3. «Я загадаю – разом відгадаємо «.
Ви, звичайно, знаєте, що зобов’язані дбати про молодших, допомагати їм. Я впевнена, що ви  багато чому зможете  навчити малюків, граючи з ними. Спробуйте  загадувати загадки, а відповідь — портрет героя — викладати з блоків разом.
Наприклад.
1).У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
І не риба, і не рак.
(Жаба)
2). В неї ноги — наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно, …(качка).
II завдання :
Вправа №1. “Запитання й відповіді”.
Вихователь.
Діти, ви любите подорожувати? А який транспорт вам подобається найбільше? Чому? (Відповіді дітей). Щоб дізнатися, про який транспорт йтиме мова на цьому занятті, відгадайте загадку. Загадку загадує дитина.
По дорозі урочисто
На колесах їде місто.
У будиночках — звірята.
Що за місто це, малята? (Потяг)
Як ви здогадалися, що це поїзд? (Відповіді дітей). Ну що ж, почнемо готуватися до подорожі. Спочатку нам треба побудувати потяги. Складіть поїзд з паличок-вагонів — від найдовшого до найкоротшого ( діти  викладають на столах) Склали? Поїхали! А в дорозі пограємося.
(Вихователь ставить запитання, діти по черзі відповідають на них і формулюють свої запитання за аналогією).
Вихователь. Я буду називати розмір вагона, а ви покажіть його:
найдовший,
трохи коротший,
ще коротший…
Хто продовжить?
А тепер навпаки: найкоротший,
трохи довший,
ще довший…
Хтось із дітей продовжує називати вагони, інша дитина показуває їх.
Вихователь.
Скільки всього вагонів у потяга?
Яким за рахунком стоїть червоний вагон?
Вагон якого кольору стоїть шостим?
Який за рахунком вагон ми бачимо між помаранчевим і бордовим?
Знайдіть вагон, який стоїть поряд із жовтим, але він не червоний.
Якого кольору вагон, що розміщений лівіше від блакитного?
А правіше? Перелічіть вагони зліва направо.
А тепер навпаки — справа наліво.
Пронумеруйте вагони свого поїзда.
Якого кольору дев’ятий вагон?
Якого розміру перший вагон?
А останній?
А тепер допоможемо пасажирам зайняти свої місця у вагонах. Пасажирами будуть білі палички. Треба розмістити так, щоб у вагоні не залишилося вільних місць.
Фізкультхвилинка.  Гра «По порядку, ставай!»
(Перед грою можна порахувати, щоб діти запам’ятали свою цифру « можна палички взяти в руки»)
Вихователь роздає дітям палички від одного до десяти, а одну бере собі. Під музику діти бігають по групі в хаотичному порядку. За сигналом вихователя стають у ряд. Місце в ряду відповідає місцю числа (і розміром палички):
— » По порядку ставай!»
(Можна створити проблемну ситуацію: вихователь може стати не на те місце. Діти разом з вихователем перевіряють правильність виконання завдання «вважають якщо щось не правильно виправляють помилку».)
Ігрова вправа «Знайди пару»
А. До кольорової цифри (палочки ) підбирається відповідна звичайна цифра, зображена на карточці;
 Б. До кольорової цифри (палички ) підбирається відповідна кількість предметів (або їх зображення на карточці);
«Розкажи про себе, паличко!»
Жовта паличка: я вища від червоної, але менша фіолетової: запис нерівності на робочих аркушах
4<5<6 ; 3<4<5;
Вправа «Запиши».
1.Педагог пропонує дітям взяти в праву руку білу паличку, а в ліву – блакитну. Потім запитує:
—  Які числа у вас в руках?
—  Що буде коли ці палички-числа скласти? Найдіть паличку, що має таку ж довжину, як ці дві разом. Для того, щоб показати , що ми склали палички (об’єднали ), будемо ставити знак «+» (плюс) і викладати приклад:
1+3=4;
Діти за зразком викладають приклад.
III завдання :
Гра №1. «Транспорт до виїзду готовий»( викладання транспорту з паличок Кюїзенера).
В житті бувають надзвичайні ситуації, лиха. Задача рятувальників — підготувати транспорт до виїзду в район лиха.
Дидактична гра №2. «Збери фігури»
На килимі  разкладені блоки Дьєнеша. Вісім детей парами беруть  відерце
( контейнери), на яких символічно зображені 2 властивості фігури

Не випускаючи  відро з рук, діти повинні зібрати вказані фігури.

Вихователь. — До нас завітав рятувальник.
Рятувальник .- Я дуже задоволений, що діти такі розумні, добре мислять , чітко і швидко виконують завдання. Згадайте і скажіть, які завдання  ви виконували ?
А на згадку я  хочу подарувати — ось ці гарні медалі рятувальника!

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


*