Home   Поради фахівців   Із досвіду роботи вихователя групи №10 Мазурик О.І.

Із досвіду роботи вихователя групи №10 Мазурик О.І.

Інтегроване заняття
з пріоритетом завдань патріотичного виховання
на тему: «Герб сім’ї»
старша група

Мета: закріпити та поглибити знання дітей про Україну і мапу України, формувати вміння орієнтуватися на ній; систематизувати знання про символічний знак держави (малий Державний герб України), уточнити знання про герби Вінниці, Вінницького району та Вінницької області шляхом «зчитування» з них закладену інформацію за певними параметрами та формувати вміння заносити її у морфологічну таблицю; закріпити знання про кольори, геометричні фігури та вміння орієнтуватися в просторі; вчити створювати герб своєї групи як прототип сім’ї; формувати елементарне уявлення про герб, як емблеми духовної єдності сім’ї; виховувати повагу, любов та почуття гордості за сім’ю в цілому.

Матеріал: карта-план, глобус, мапа України, сімейні герби, герби України, Поділля, Вінницької області, Вінницького району, Вінниці, Хмельницького, Тернополя, матеріал до дидактичних ігор «Розшифруй» та «Збери герб в одне ціле», макет морфологічної таблиці, схема створення гербу своєї групи та матеріал для творчої діяльності.
Словник: герб, модель, глобус, мапа, таблиця, Тризуб, кордон.

Хід заняття

( Вітання дітей з гостями та налаштування їх до праці. Діти сідають на стільці).

— Що ж, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата!
Будем гарно працювати
Та ще й разом спочивати.

— А працювати ми будемо за допомогою карти-плану (схематичне зображення п’яти пронумерованих будиночків відповідними цифрами).

Що ви бачите на ній? (будиночки від 1 до 5). Хто живе в будинку під цифрою 1? (глобус). Що таке глобус? (модель Землі; показ глобуса).

— На цій земній моделі світу
Не відшукаєм дім ми свій
І навіть вулиці, й дитсаду…
Зате знайдемо спільний дім,
В якім живе сім’я народів світу.
А ще знайдемо ми країну,
Що Україною всі звуть.
Де прожива сім’я народу,
Що українцями зовуть. (вірш декламує дитина)

— То де мешкає велика сім’я народів світу? (на планеті Земля; у спільному домі; в будинку під цифрою 1). Що ще ми можемо знайти на глобусі? (нашу країну, в якій проживає сім’я українського народу). Правильно, і яка для нас є рідною домівкою. А хто знаходиться в будиночку під цифрою 2? (мапа України).

— Ось і мапа України. Як саме виділена наша країна на мапі? (широкою хвилястою лінією червоного кольору, яка відділяє нашу країну від інших країн; державною межею – кордоном / запрошується одна дитина для його показу). А що таке Україна? Давайте скажемо про неї словами віршів, які ви знаєте.

**********************
Україна – рідний край,
Рідне поле, зелен гай,
Рідне місто й рідна хата,
Рідне місто й рідна мати.
**********************
Дуже велика країна моя.
Є в ній озера, річки і моря,
Гори високі, степи та ліси —
Стільки багатств і стільки краси!
**********************
Щоб довелося мандрувати —
Піти по рідній всій землі:
У кожне місто завітати,
У кожнім побувать селі,-
То навіть би за двадцять років
Цього б не встигли ми зробить:
Простори в нас такі широкі,
А міст і сіл – що не злічить!
**********************
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори й полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна —
Найрідніша нам усім,
То прекрасна Україна —
Нашого народу дім!
Там шумлять степи безкраї,
Наче вміють говорити.
Там ясніше сонце сяє,
Там солодше пахнуть квіти…
Різні в світі є країни,
Гарні є й багаті.
Та найкраще в Україні,
Бо найкраще в рідній хаті!

— Молодці! То в якому будинку мешкає сім’я українського народу? (у другому). Правильно.

— Зараз, люба дітвора, в нас цікава буде гра. А називається вона «Я розпочинаю, а ви продовжуєте». Давайте станемо в коло. Я починаю речення, беру за руку першу дитину, яка і буде його продовжувати. При правильній відповіді дитина подає руку сусіду і гра продовжується.

1. Наша країна називається… (Україна).
2. Столиця нашої країни…(Київ).
3. Наша Україна велика, в ній багато …(полів, лісів, міст, сіл тощо).
4. Люди, які живуть у нашій країні, називаються…(українці).
5. Українців впізнають у всьому світі за…(вишиванкою, прапором тощо).
6. Край, в якому ми живемо, називають…?(Поділля).
7. Місто, в якому ти живеш, називається..?(Вінниця).
8.Державна межа називається …(кордон).
9. Державні символи України – це…(прапор, гімн, герб).
10. Символічним знаком держави є… (Герб).

— Молодці! Дітки, ви відчуваєте тепло долоньок своїх друзів? То що в нас вийшло? (захисне, родинне коло). Так, коло, яке нас єднає, а не розділяє. І пам’ятайте, що його важко роз’єднати, якщо ми будемо дружити, миритись, підтримувати один одного. Сідайте ,будь ласка, на стільчики.

Карта в гості кличе нас,
Дальше працювати час!
— Дітки, що за знак мешкає в будинку під цифрою 3 і що він означає? (міркування дітей).

Завдання: в якому ряду і на якому місці знаходиться герб України, головний захисний знак?
— А тепер згадайте, що ви знаєте про герб України. (Це золотий Тризуб, який знаходиться на щиті синього кольору. Він дуже давній державний знак і символізував єднання та могутність. А зараз – символ нашої влади. Він показує, що український народ любить мир, творчість і працю).
— Так, подивіться уважно на Тризуб. Ці три зубчики не розрізнені між собою, а з’єднані однією спільною лінією, що означають, символізують (три+єднання) триєдність світу, триєдність життя або сім’ї: Батько-Мати-Дитина.
— То що символізує наш Тризуб? (читання дитиною вірша)

Наш герб – тризуб, у ньому сила
Отця небесного і сина.
Уважно придивись до нього –
На Духа схожий він Святого,
Що голубом злетів з небес
І у людських серцях воскрес.
Тризуб, немов сім’я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.

— Молодець! А ще я хочу повідомити, що тризуб схожий на верхівку хлібного колоса. Він означає триєдність землеробської сили, що відповідає весні, літу та осені. А весна, літо і осінь відповідають сіянню, збиранню та приготуванню плодів землі.

— А зараз ви самостійно попрацюєте. Дидактичні ігри «Розшифруй» (розшифрування гербів за 4-ма ознаками на таблиці: верхній перший ряд — колір+форма, другий — декор+орієнтування в просторі) та «Збери герб в одне ціле». (Три дитини працює з таблицями, всі інші – з розрізними гербами; по закінченню діти називають герби)

— Молодці! Дітки, а що ви можете сказати про будинок під цифрою 4? (відповіді дітей).
— Кожна людина рано чи пізно задається питанням: «Звідки я родом?» і знаходить відповідь саме у сім’ї. Тут розпочинається життя людини. Тут вона стає справжнім українцем чи українкою. Адже сім’я – батьківський дім, джерело любові, поваги, солідарності, прихильності, без чого не може жити людина. Давайте підійдемо до виставки сімейних гербів.

— Ви вдома з батьками розробили сімейні герби. Вони всі дуже цікаві. В них відображено все найкраще, що є у кожній вашій родині. А герб – це обличчя сім’ї, тому впевнено я кажу, що всі ваші сім’ї дуже гарні. (Одна дитина розповідає про герб своєї сім’ї, який містить найбільше цікавої інформації).

-Молодець. Отже, дітки, зчитуючи інформацію з цих гербів, можна сказати, що ваші сім’ї різні та не схожі одна на іншу. Вони відрізняються захопленнями, традиціями, смаками, поглядами, побутом, але це не головне. А важливо те, що ваші сім’ї схожі між собою в єдності роду, в любові, в якій ви народилися і зростаєте, в любові до своїх рідних, до своєї домівки, до стежинки, яка веде вас до вашого дому, до друзів.

До свого народу, до Батьківщини та матінки Землі.

— Дітки, карта-план нам щось підказує…будинок №5… Давайте поміркуємо, що це може бути? (міркування дітей).
— Правильно! Кожна ваша сім’я уже має свій оберіг – родинний герб. А наша група, хоч вона і є другою вашою сім’єю, його не має. Тому зараз ми всі гуртом створимо герб нашої групи. Згадайте, будь ласка, з чого слід розпочинати? Правильно, бо щит об’єднує всіх членів сім’ї. Яку форму щита ми візьмемо за основу і чому? Якого кольору він буде? Кого, що та де на щиту ми будемо зображати? Як живеться дітям у групі? То які кольори будуть переважати? Яку прикрасу герба ми візьмемо за основу нашого задуму і що вона означатиме? Як називається наша група і дитячий сад та чи можна втілити ці назви в наш задум? Якщо так, то як саме і що вони символізують? Поміркуйте, чиї серця зігріває життєдайне Сонце. Тоді де буде його місце? З чим можна порівняти діток нашої групи і чому? Чи потрібний девіз нашому гербу і для чого? Який девіз ми відправимо дітям, які прийдуть після вас? (обговорення і практична діяльність).

— Молодці, дітки! Чи сподобалось вам заняття і що саме? (відповіді дітей). Дякую вам за гарну роботу. А ось лист-послання майбутнім поколінням. Ми його відправимо дітям, які прийдуть після вас у нашу групу, щоб вони з гідністю його передали наступним малюкам.

Лист-послання майбутнім поколінням.

Дорогі наші дітки з майбутнього!
З великою любов’ю до нашої групи ми створили герб. Наш герб – дороговказ і мудра настанова для вас, майбутні діти нашої групи. Ми хочемо заповісти вам все найкраще, що ми маємо через символіку групового гербу.
Форму герба ми вибрали у вигляді чотирикутника, який означає союз чотирьох сторін (діти: хлопчики та дівчатка і дорослі: батьки та вихователі). А ще за традицією українців ця форма є священним знаком, що символізує землю. Кольори у нашому гербі яскраві. Вони показують яскраве та різноманітне життя.
Золото (жовтий) і лазур (блакитний) – це барви національних символів прапора та герба, що символізують нашу любов до України. Разом з цим вони означають щедрість, доброту і бажання бути кращими.
У золотому полі гербу – велике серце (опора почуттів), яке символізує любов до своєї Вітчизни та батьків. А ще — гаряче серце нас, дорослих, які роблять спільну справу. У великому серці знаходяться діти, які тримаються за руки. Вони символізують дружбу, підтримку та нерозривний зв’язок з дорослими, які за допомогою любові та довіри дають дітям право на щирість почуттів і самоповагу.
Веселка, що зображена на голубому тлі щита вгорі, означає назву нашої групи. А її кольори символізують яскраве життя дітей, які мають різні характери, не дивлячись на те, що їх об’єднує велике любляче серце.
Всі дітки нашої групи ще маленькі, але талановиті, і схожі на маленькі іскринки, які постійно горять життєдайним вогнем.
Вінчає герб сонце. Воно означає назву нашого садочка і символізує радісне та щасливе життя дітей в його стінах. Девіз «Жити в любові і дружити» направляє вчинки і життєвий шлях на добро.
Будьте здоровими, добрими та щасливими дітьми!

З любов’ю до вас ми, діти з минулого!
2014р.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


*